Απ'την αλανα του Δελτα στο VIP του Belmont Αρχική σελίδα Απ'την αλανα του Δελτα στο VIP του Belmont
Εδω συζηταμε για καθαροαιμα
 
 Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Κατάλογος ΜελώνΚατάλογος Μελών   Ομάδες ΜελώνΟμάδες Μελών   ΕγγραφήΕγγραφή 
 ΠροφίλΠροφίλ   Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

EΠIΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΙΒΟ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ~ (ΓΚΑΝΙΑΝ)

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    Απ'την αλανα του Δελτα στο VIP του Belmont Αρχική σελίδα -> Ελληνικες Ιπποδρομιες
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Ads






Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 23, 2017 9:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Ads

Επιστροφή στην κορυφή
@ithinon@



Συμμετάσχουν: 12 Δεκ 09
Δημοσιεύσεις: 8610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 31, 2011 7:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: EΠIΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΙΒΟ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ~ (ΓΚΑΝΙΑΝ) Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Παράθεση:
Πρώτες επισημάνσεις για τον νέο στίβο και την αφετηρία και συγκρίσεις με το Φαληρικό Δέλτα

• Μετά από αρκετές περιπέτειες και προσμονή πολλών ετών βρεθήκαμε τελικά στο νέο υπερσύγχρονο ιππόδρομο του Μαρκόπουλου, έχοντας πια μπροστά μας έναν στίβο φτιαγμένο με ευρωπαϊκές προδιαγραφές και τελείως διαφορετικό σε όλα τα επιμέρους τεχνικά χαρακτηριστικά με αυτόν που τόσα χρόνια γνωρίζαμε στο Φαληρικό Δέλτα. Είναι συνεπώς επιτακτική ανάγκη να επισημάνουμε τις πρώτες ουσιώδεις τουλάχιστον διαφορές και να προβούμε σε κάποιες γενικές τουλάχιστον εκτιμήσεις για τη νέα πραγματικότητα, στην οποία από δω και στο εξής θα διαγωνίζονται οι ίπποι.

• Αυτή η νέα πραγματικότητα ενέχει σε κάποιο βαθμό μέρος της ευρωπαϊκής ιπποδρομιακής φιλοσοφίας, που απαιτεί τα άλογα να τρέχουν σε όσο το δυνατόν φυσικότερο περιβάλλον. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως ο στίβος δημιουργήθηκε έτσι ώστε να υπάρχουν ανωφέρειες και κατωφέρειες, οι οποίες παρουσιάζονται αναλυτικά στο σχεδιάγραμμα (κάτοψη) του στίβου που προηγείται.

• Σε μια πρώτη πάντως σύγκριση των στίβων με βάση τα νέα δεδομένα που έχουμε στα χέρια μας, με βάση δηλαδή τις χρονομετρήσεις σε επιμέρους τμήματα, αλλά και έχοντας ήδη προβεί σε μια εκτεταμένη πρώτη κατόπτευση του, καθώς και σε ανάλυση των τοπογραφικών κατόψεων, που πρόθυμα μας παραχώρησε η κατασκευάστρια εταιρεία, θα αναφερθούμε στις κατά τη γνώμη μας βασικότερες διαφορές -στην ουσία τίποτε δεν είναι ίδιο- με τον στίβο του Δέλτα.
• Όπως εύκολα μπορεί κανείς να διαπιστώσει στη γραφική παράσταση του στίβου που παρατίθεται, έχουμε πλέον να κάνουμε μ' ένα ωοειδές σχήμα, περιμέτρου 1950 μέτρων περίπου, με δύο ακόμα τμήματα που εισέρχονται από το βόρειο και το νότιο μέρος και αφορούν αντίστοιχα στις αφετηρίες των 1800 και 1000 μ.

• Ξεκινώντας από την αφετηρία των 1000 μ., μπορεί κανείς και οπτικά να διαπιστώσει ότι αρχίζει μια σταδιακή κατωφέρεια, η οποία φθάνει έως και τα τελευταία 300 μ. της κούρσας, όπου η κλίση πλέον έρχεται στο 0% (ευθεία). Ακολουθεί μετά το φίνις από τη βόρεια κλειστή στροφή μια σταδιακή ανωφέρεια (επίσης ανωφερές είναι και το τμήμα μπροστά από την αφετηρία των 1800 μ.), που φθάνει έως και το ύψος περίπου των 750 μ. Παράλληλα στις στροφές τόσο στη βόρεια, όσο και στη νότια, υπάρχουν κλίσεις -της τάξης του 5%- από την εξωτερική προς την εσωτερική πλευρά του κανονικού στίβου, ενώ μικρή κλίση (1%) παρατηρείται ακόμα και στις ευθείες.

• Και μόνο απ' αυτά τα δύο στοιχεία προκύπτει εύλογα το συμπέρασμα πως δεν τίθεται προς το παρόν ζήτημα σύγκρισης αποστάσεων που είναι ίδιες από πλευράς μέτρων (π.χ. 400, 600 ή 800), αλλά βρίσκονται σε διαφορετικά τμήματα του στίβου. Από δω και στο εξής λοιπόν θα πρέπει να συγκρίνονται γκάλοπ που πραγματοποιούνται μόνο στο ίδιο κομμάτι, μέχρις ότου τουλάχιστον η εμπειρία μας επιτρέψει να προβαίνουμε σε ορισμένες στοιχειώδεις έστω συγκρίσεις τέτοιου είδους. Το γεγονός αυτό, αλλά και το ότι δεν έχουν γκαλοπάρει ακόμη άλογα σε όλες τις επιμέρους αποστάσεις, επιβάλλουν σ' αυτές τις πρώτες εκδόσεις μας να αποφύγουμε τους έντονους χαρακτηρισμούς στη στήλη των χρόνων και συνακόλουθα τις απόλυτα κατηγορηματικές κρίσεις.

• Να τονίσουμε στο σημείο αυτό πως τα σημάδια (κώνοι) τοποθετήθηκαν μόλις το απόγευμα της Πέμπτης 2/10 και μέχρι τότε οι χρονομετρήσεις μας πραγματοποιούνταν με βάση τις μετρήσεις των ενδιάμεσων τμημάτων που έγιναν από μας τους ίδιους. Μέχρι την ώρα της σημερινής έκδοσης μάλιστα δεν έχει τοποθετηθεί ο αντίστοιχος κώνος στο ύψος των 800 μ. από την πλευρά της αφετηρίας των 1000 μ. και ως εκ τούτου οι μετρήσεις που παρατίθενται στο περιοδικό μας έχουν γίνει με σημάδια που εμείς τοποθετήσαμε, μετρώντας κατ' επανάληψη τη συγκεκριμένη απόσταση.

• Παρότι είναι φανερό ότι θα χρειασθούν τουλάχιστον οι δύο πρώτες δοκιμαστικές ημέρες κουρσών, προκειμένου και εμείς να καταλήξουμε σε κάποια οριστικά συμπεράσματα, εν τούτοις από τα ήδη προαναφερθέντα στοιχεία και από τις μετρήσεις στις οποίες έχουμε προβεί είμαστε σε θέση να αναφέρουμε κάποια ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία για τους στοιχηματίζοντες φιλίππους και να κάνουμε τις απαραίτητες πρώτες συγκρίσεις με τον στίβο που αφήσαμε πίσω μας:

α) Επειδή η μέτρηση του στίβου έχει γίνει στο διάκενο μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού και επειδή παράλληλα οι ανωφέρειες και οι κατωφέρειες των δύο στίβων είναι ίδιες, αυτό σημαίνει πως τόσο το τελικό τετρακοσάρι, όσο και τα τμήματα που αφορούν σε ευθείες (όπου δηλαδή δεν υπάρχει στροφή), έχουν την ίδια άξια, όσον αφορά ίππους που γκαλοπάρουν σ' αυτά. Φαίνεται δηλαδή να καταργείται η ουσιαστική διάκριση που υπήρχε μέχρι τώρα ανάμεσα σε παράθυρα (τετρακοσάρια) που πραγματοποιούνται στον εσωτερικό ή στον κανονικό στίβο. Αντιθέτως αυξάνονται κατά πολύ οι διαφοροποιήσεις αναφορικά με γκάλοπ που γίνονται πάνω στις στροφές, αφού είναι ευνόητο πως σ' αυτή την περίπτωση η διανυόμενη απόσταση στον εσωτερικό στίβο είναι σαφώς μικρότερη, ειδικά για ίππους που καλπάζουν μακριά από το σημείο μέτρησης, ενώ το ίδιο φυσικά ισχύει και για ίππους που καλπάζουν στη μέση περίπου του κανονικού στίβου πάνω στη στροφή, αφού σ' αυτή την περίπτωση διανύουν πολύ περισσότερα μέτρα.

_________________
ΟΠΑΠ: Ότι να 'ναι αρκεί να 'κονομανε (!!)


Έχει επεξεργασθεί από τον/την @ithinon@ στις Κυρ Ιούλ 31, 2011 8:20 pm, 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
@ithinon@



Συμμετάσχουν: 12 Δεκ 09
Δημοσιεύσεις: 8610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 31, 2011 8:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Παράθεση:


β) Αυτό το τελευταίο όμως στοιχείο χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, καθώς ενδέχεται να αποδειχθεί ότι οι σημαντικές κλίσεις που έχει ο κανονικός στίβος στις στροφές (5%) περιορίζουν σημαντικά τις δυνάμεις που ασκούνται (φυγόκεντρες) στους ίππους που καλπάζουν και ενδέχεται μάλιστα να αντισταθμίζει ως ένα βαθμό και αυτό το ίδιο το γεγονός ότι διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις. Είναι δηλαδή εξαιρετικά πιθανό να καταργηθεί σε μεγάλο βαθμό ή ακόμα και πλήρως το μέχρι πρότινος θέσφατο πως οι ίπποι πουκαλπάζουν στο κάγκελο ευνοούνται πολύ περισσότερο έναντι αυτών που καλπάζουν στην εξωτερική. γ) Οι αποστάσεις στον στίβο του Μαρκόπουλου έχουν μετρηθεί στο μέσον του διάκενου που υπάρχει μεταξύ του εσωτερικού και του κανονικού στίβου και είναι συνεπώς προφανές πως θα είναι αυξημένες έναντι των αναγραφόμενων στις περισσότερες αφετηρίες, εξαιρέσει αυτής των 1000 μ. Αυτό συμβαίνει επειδή η έλλειψη που διαγράφεται από το εσωτερικό κάγκελο του κανονικού στίβου είναι κατά τι μεγαλύτερη έναντι της νοητής έλλειψης που διαγράφουν τα σημάδια που τοποθετήθηκαν. Επειδή λοιπόν υπάρχουν μεγάλες πλέον αποκλίσεις σε σχέση με τις αποστάσεις που ίσχυαν στο Δέλτα, παραθέτουμε τον παρακάτω πίνακα που αντιστοιχεί σ' αυτές, προκειμένου οι αναγνώστες μας να προβούν σε μια πρώτη τουλάχιστον σύγκριση.

Πραγματικές αποστάσεις του Φαληρικού Ιπποδρόμου Κανονικός Στίβος

(1) Παράθυρο (400 μ.) 392 μ.
(2) 600 μ 567 μ.
(3) 800 μ 792,5 μ.
(4) 1000 μ 930,5 μ.
(5) 1200 μ 1205,5 μ.
(6) 1400 μ 1288,5 μ.
(7) 1800 μ 1713 μ.
(8 ) 2400 μ 2381 μ.
(9) 2800 μ 2836,5 μ.
(10) 3200 μ 3160,5 μ.

(ΙΙ)Ίσωμα 103 μ.

Οι ανωτέρω -αναφερόμενες σε μέτρα- αποστάσεις έχουν μετρηθεί στο εσωτερικό μέρος (κάγκελο) της πίστας του κανονικού στίβου.

Εσωτερικός Στίβος

(1) Παράθυρο (400) 374 μ.
(2) 600 μ 542 μ.
(3) 800 μ 767 μ.
(4) 1000 μ 899 μ.
(5) 1200 μ 1162 μ.
(6) Γύρος (εσ. στίβος) 1360 μ.
(7) Γύρος (κανονικ. στίβ.) 1448,5 μ.

Οι ανωτέρω -αναφερόμενες σε μέτρα- αποστάσεις έχουν μετρηθεί στη μέση της πίστας του εσωτερικού στίβου, όπου συνήθως γκαλοπάρουν τα άλογα.

δ) Η μικρότερη δυνατή μετρήσιμη απόσταση είναι πλέον τα 200 μ. (κατ' αντιστοιχία των φέρλονγκ, που ισχύουν στο εξωτερικό) και κατά συνέπειαν η έννοια του ισώματος όπως υπήρχε στο Δέλτα (103 μ. εκεί) καταργείται. Προσεχώς μάλιστα θα υπάρξουν και από την πλευρά μας διαφοροποιήσεις σε επιμέρους χαρακτηρισμούς (π.χ. παράθυρο), που δεν έχουν πλέον την ιστορική αναφορά που είχαν στο Φάληρο.

ε) Συνολικά λοιπόν μπορούμε να πούμε πως πιθανότατα θα αλλάξουν όλες οι απαιτήσεις που υπήρχαν μέχρι πρότινος για τους νικητές ίππους. Ενώ δηλαδή στον Φαληρικό ιππόδρομο για να επικρατήσει κάποιο άλογο θα έπρεπε να διαθέτει κυρίως σβελτάδα, προκειμένου να συγκλίνει γρήγορα προς την εσωτερική και μικρή ή έστω μεσαία σωματική διάπλαση, προκειμένου να αντί παρέρχεται εύκολα των δυνάμεων που ασκούνταν στις ιδιαίτερα κλειστές στροφές, δημιουργείται τώρα η αίσθηση πως οι νικητές πιθανώς θα προέρχονται -ειδικά όσον αφορά σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 1000 μ.- κυρίως από ίππους βήματος, που έχουν γυμνασθεί με επιτυχία, που είναι απόλυτα υγιείς και που μάλλον διαθέτουν το προσόν της σκληράδας, ώστε να ανταπεξέλθουν του έντονου συναγωνισμού που κατά τη γνώμη μας θα απαιτηθεί.


_________________
ΟΠΑΠ: Ότι να 'ναι αρκεί να 'κονομανε (!!)


Έχει επεξεργασθεί από τον/την @ithinon@ στις Κυρ Ιούλ 31, 2011 8:20 pm, 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
@ithinon@



Συμμετάσχουν: 12 Δεκ 09
Δημοσιεύσεις: 8610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 31, 2011 8:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Παράθεση:

Αφετηρία

• Καθοριστικός ενδέχεται να αποδειχθεί ο ρόλος της αφετηρίας τον πρώτο καιρό, καθώς οι ίπποι καλούνται πλέον να ξεκινήσουν από τα τέσσερα (4) ολοκαίνουργια σταρτ. Αν και από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών είναι ασφαλώς πολύ καλύτερα έναντι αυτών που υπήρχαν στο Δέλτα, εν τούτοις πιστεύουμε ότι θα χρειασθεί κάποιος χρόνος έως ότου οι ίπποι συνηθίσουν να μπαίνουν στα σαφώς πιο περιορισμένου χώρου "κουτιά" των νέων σταρτ.

• Πρόκειται για τέσσερις (4) αφετηρίες των δέκα (10) σταρτ η καθεμία, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να ενωθούν μεταξύ τους όταν οι απαιτήσεις των ιπποδρομιών είναι σαφώς μεγαλύτερες (όταν δηλαδή τρέχουν σε κάποια κούρσα άνω των δέκα ίππων), ενώ πληροφορούμαστε πως μάλλον σύντομα θα υπάρξουν προσθήκες που θα αυξήσουν τη δυναμικότητα της κάθε αφετηρίας στους δεκατέσσερις (14) ίππους, προφανώς για να αποκτήσουν ικανοποιητικότερη αυτονομία και να μη μετακινούνται συνεχώς.

• Από πλευράς ασφάλειας βέβαια τόσο για τα άλογα, όσο και για τους αναβάτες, τα νέα σταρτ είναι κατά πολύ καλύτερα, αλλά πάντως οι προδιαγραφές τους είναι για ίππους ήρεμους και ικανούς να ξεκινήσουν χωρίς βοηθούς, οι οποίοι με δυσκολία χωρούν στις νέες αφετηρίες. Σε μια πρώτη συνομιλία με τον Αφέτη μάς τόνισε ότι για το αρχικό διάστημα θα γίνει προσπάθεια οι ίπποι να ξεκινούν με βοηθούς, όπως συνέβαινε και στο Δέλτα, αλλά σύντομα αυτό θα εκλείψει. Είναι φανερό ότι το Ο.Κ. θα πρέπει να δίνεται πλέον με σαφώς αυστηρότερες προδιαγραφές και μόνο σε ίππους που επιδεικνύουν την απαραίτητη ωριμότητα, προκειμένου να αποφευχθούν οι διαγραφές της τελευταίας στιγμής και οι γνωστές από το Δέλτα καθυστερήσεις στην αφετηρία.

• Θα τονίσουμε με έμφαση πως, παρακολουθώντας τη συμπεριφορά των ίππων στα δοκιμαστικά σταρτ που πραγματοποίησαν τις προηγούμενες ημέρες, είμαστε υποχρεωμένοι να διατηρήσουμε ουσιαστικές επιφυλάξεις τουλάχιστον γι' αυτές τις δύο πρώτες δοκιμαστικές μέρες στις υποδείξεις μας, καθώς δεν ήταν λίγα τα άλογα που έδειξαν πως δεν έχουν ακόμα εξοικειωθεί πλήρως στο σταρτ.


_________________
ΟΠΑΠ: Ότι να 'ναι αρκεί να 'κονομανε (!!)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    Απ'την αλανα του Δελτα στο VIP του Belmont Αρχική σελίδα -> Ελληνικες Ιπποδρομιες Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Hellenic (Greek) by Alex Xenias

Abuse - Αναφορά παραβίασης - Οροι χρήσης υπηρεσίας.
Powered by forumup.us Δωρεάν forum, Δημιουργήστε το δικό σας φόρουμ δωρεάν! Created by Hyarbor & Qooqoa

Page generation time: 0.184